TUTORIAL PER A SOL·LICITAR PLAÇA TELEMÀTICAMENT
Si vols portar a la teua filla o fill al nostre centre, i vols fer còmodament la inscripció al nostre centre, no fa falta que vingués, pots fer el tràmit còmodament des de casa. Ací t'expliquem els passos per a fer-ho. Açò ho podràs fer a partir del dia 25 de maig i fins el dia 2 de juny inclòs, anant a la seu electrònica de l'Ajuntament en el següent enllaç:
(Si fas clic abans del dia 25 o després del dia 2 no trobaràs l'enllàç actiu, recorda-ho)
Una vegada esteu dintre s'heu d'identificar amb el vostre CERTIFICAT DIGITAL que ha d'estar instal·lat prèviament al vostre ordinador. (Si esteu donats d'alta al PIN24 també ho podeu fer a través d'ell, en eixe cas totes les indicacions que es donen a continuació són les mateixes excepte que en lloc de donar a signar amb certificat heu de prémer signar amb PIN24 h).
Per fer-ho busqueu a l'esquerra de la pàgina on diu "Accedir amb certificat digital". Feu clic ahí i després podreu fer clic en Accedir, tal i com vegeu a la imatge.
A continuació vos demanarà que seleccioneu el certificat. El seleccioneu i li heu de dir acceptar.
Depen del navegador i de com tingueu instal·lat el certificat vos pot tornar a preguntar si autoritzeu a utilitzar-lo. Fixeu-vos si en la vostra barra de baix d'avisos, o darrere de la pròpia finestra, ix un avís que de vegades queda ocult i no ens deixa passar de finestra.
Si s'heu identificat correctament veureu que en la part superior esquerra apareixerà el vostre nom.
Després, en la columna del mig, busqueu on posa EDUCACIÓ, feu clic, i feu clic a continuació en el tràmit "Sol·licitud de matriculació en EIM"
Comenceu a omplir les pantalles que vos apareixen. En la primera "PAS 1. Dades", baix de tot, se vos demana el número de telèfon i el correu. És imprescindible que els poseu i activeu la casella per continuar i passar a la següent pàgina.
Feu clic en "Següent" i passareu al pas 2. Podeu veure dalt de tot en quin pas esteu.
En el "PAS 2. Sol·licitud" heu d'emplenar les dades que vos demana. En primer lloc les del xiquet o xiqueta a matricular. Fixeu-vos que vos demana, i també és imprescindible, que poseu els 10 dígits del SIP.
A continuació les dades de contacte vostres (novament telèfon i adreça electrònica).
Després heu d'indicar en quina Escola Infantil Municipal voleu demanar plaça. Podeu escollir una, dues o les tres, però heu d'indicar l'ordre de preferència al costat de cadascuna.
Indiqueu si heu sol·licitat o aneu a sol·licitar plaça també en l'aula de 2 anys de Cervantes. És important per a evitar duplicitats. Indiqueu si SÍ o si NO.
A continuació ve el més important de tot. Indiqueu, si és el cas, les situacions especials per a la baremació (germans al centre, família nombrosa/monoparentals, certificats de discapacitació...). ARA NO HEU D'APORTAR DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA, serà en el moment de la matrícula si se vos admet. Però, evidentment, si la informació que indiqueu no es justifica adequadament perdreu el dret a la plaça.
Com que no s'aporta documentació ara, s'ha de signar la DECLARACIÓ RESPONSABLE marcant les caselles que hi ha al final i indicar si s'adjunta el certificat d'autorització per a consultar les dades relatives a la renda.
Si no teniu l'autorització per a l'AEAT (se la podeu descarregar fent clic ací), se la podreu descarregar en eixe moment. Si ja la teniu descarregada i omplida no fa falta. Això sí, marqueu si l'aneu a pujar o no. Si no la pugeu en el pas següent no tindreu cap punt en l'apartat relatiu a Renda.
Després feu clic en "següent" per passar al Pas 3.
En el "PAS 3. Documents" vos demana que pugeu l'autorització per a l'AEAT. L'autorització que heu de pujar ha d'estar signada per tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys, dels qual deu figurar el document d'identificació. Això ho heu de tindre previst i fet abans de començar el tràmit telemàtic. Evidentment heu d'haver escanejat o fet una foto del full omplit i signat.
Per pujar-lo feu clic on posa "Seleccione un fitxer", busqueu la carpeta del vostre ordinador on teniu l'autorització, seleccioneu el document i feu clic en acceptar. Veureu que apareix el nom del document en la pantalla, però ATENCIÓ, MOLT IMPORTANT, encara no heu acabat. He de fer clic en aportar o el document no es pujarà a la plataforma.
Quan fet clic a Aportar veureu que la pantalla canvia, que apareix en verd OK, i que baix podeu veure que el document està aportat i que té assignat un codi. Si s'heu equivocat podeu fer clic en la paperera i pujar de nou el correcte. Si no s'heu equivocat cliqueu en "Següent".
Passareu a la següent pantalla, "PAS 4. Validar". Comproveu ahí que totes les dades estan bé i que el document aportat és el correcte. Si s'heu equivocat heu de pulsar en "Eixir" i tornar a començar. Si tot es correcte feu clic baix de tot en "Anar a signar amb certificat" per passar a la següent pantalla.
En el "PAS 5. Firmar", és on heu de procedir a signar la instància. Podeu veure la instància que aneu a signar en format PDF i fins i tot descarregar, però recordeu que eixa instància encara no té cap validesa perquè no està signada. Si tot és correcte feu clic ahí on diu "Firmar".
Quan feu clic s'obrirà una finestra emergent on se vos preguntarà si voleu obrir l'aplicació AutoFirma, heu d'acceptar. L'aplicació AutoFirma ha d'estar prèviament descarregada i instal·lada al vostre ordinador. És la que gasten totes les administracions per a signar documents. Si voleu descarregar-vos aquesta aplicació feu clic ací.
Veureu que es posa en funcionament AutoFirma i que vos demana que seleccioneu el certificat i després, possiblement, permís per a signar i utilitzar la clau privada. Accepteu-ho tot i espereu a que acabe el procés

Pot tardar un poc en acabar tot el procés. No tanqueu la finestra fins que no vos indique que ja esteu en el "PAS 6. Fi", que s'ha presentat la sol·licitud i vos indique el número de registre.
Veureu que vos dona la possibilitat d'imprimir o guardar-vos una còpia del registre i la instància. Encara que està tot gravat en la Seu i podreu veure la sol·licitud presentada quan torneu a entrar en la seu és convenient que es baixeu una còpia ja registrada i signada i se la guardeu.
Una vegada fet tot açò, ja heu presentat la vostra sol·licitud per al nostre centre!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada